In de zestiger jaren werd door een aantal leden van de fanfare de blaaskapel opgericht. De optredens van “De Knöllekes”, zoals het orkest zich noemde, bleven beperkt tot carnaval en de jaarlijkse feestavond van de fanfare en drumband. De leiding van het blaasorkest was in handen van W. van Osch.

Vanaf 1970 ging de blaaskapel over op het spelen van andere muziek dan carnavals- en feestmuziek. De kapel ging zich in navolging van vele andere blaaskapellen toeleggen op “Egerländer” muziek. Naar aanleiding van de muzikale verandering werden naam en kleding aangepast aan het genre en ging de kapel verder onder de naam “Die Fröhlichen Rübensammler”. Daarnaast werden oude tradities zoals het 1 mei aanblazen, in ere hersteld.

Naast de Egerländer muziek is er in de loop der tijd ook steeds meer Tjechische muziek in het repertoire gekomen. Tegenwoordig staat de blaaskapel onder leiding van Bruno Lucassen en telt het 15 leden.

Klik hier voor de website van Blaaskapel “Die Rübensammler