Aanschaf van uniformen is en was een kostbare zaak. Na de 2e wereldoorlog zag men fanfares en harmonieën steeds meer overgaan tot de aanschaf van een uniform. Omdat men niet achter wilde blijven bij de trend ging de fanfare over tot de aanschaf van één uniform kledingstuk. Totale uniformering was te kostbaar, vandaar dat de eerste jaren volstaan werd met het dragen van een zwarte uniformpet. In 1959 was men zo ver dat het bijpassende uniform aangeschaft kon worden. Met Leunse kermis werd het nieuwe uniform, grijze broek en marineblauw colbert met zilveren knopen, gepresenteerd aan de Leunse bevolking.

De fanfare had nu een uniform maar voor de drumband liet dit nog even op zich wachten. De noodzaak werd, mede door de geregelde deelname aan concoursen, steeds groter en in 1970 kon het eerste uniform voor de drumband aangeschaft worden. Afwijkend van de fanfare bestond het uniform uit een groene jas met beige broek.

In 1975 waren de uniformen van de fanfare aan vervanging toe en werd er een nieuw uniformenfonds ingesteld. Talloze acties volgden waarna op 18 mei 1976 het nieuwe uniform aan het publiek werden gepresenteerd. Gekozen was voor een beige colbert en een bruine pantalon.

De drumband was in 1981 aan vernieuwing van uniform toe. Mede dankzij de financieel goed verlopen muziekfeesten in 1980 kon de drumband op 9 mei 1981 met nieuwe jas en pet de eerste communie in Heide en Veulen opluisteren.

Door toename van nieuwe, veelal jeugdige leden, en slijtage van de uniformen uit 1976 en 1981 werd het noodzakelijk dat er nieuwe uniform kwamen. Door het houden van diverse acties, o.a. een reuzeloterij, werd het mogelijk in 1991 nieuwe uniformen voor harmonie en drumband aan te schaffen. Gekozen werd voor zwarte broek met witte naad, helder blauwe jas met zilveren knopen en zwarte kolbak voor de drumband. Verder onderscheidt de drumband zich door epauletten en zilveren koorden op de jas. In mei 1992 werden deze uniformen aan de bevolking gepresenteerd.